Udfordring

DLR Kredit havde brug for et nyt ERP-system, der skulle erstatte Microsoft Dynamics AX 2012.

Løsning

Implementering af Microsoft Dynamics 365 Business Central, samt løbende drifts- og udviklingssupport.

Resultat

Et moderne og intuitivt ERP-system, der passer til virksomhedens behov og sparer tid takket være en bedre brugerflade.

DLR Kredit er et dansk realkreditinstitut, der er målrettet landbruget og erhvervskunder. Mellem 2016 og 2023 brugte virksomheden en on-premise version af Microsoft Dynamics AX 2012 som ERP-system. Med Microsofts beslutning om at indstille supporten af deres ældre løsninger, blev det klart for Lars Ewald Madsen, økonomi- og finansdirektør hos DLR Kredit, at de måtte på markedet efter en ny løsning. Samtidig var brugervenlighed en tydelig prioritet for ham og DLR Kredit.


”Dynamics AX 2012 var en god, stabil løsning, men alt for ofte skulle vi bruge alt for mange klik for at lave helt basale, men hyppige ting, som kontoopslag. Det spildte vi rigtig meget tid på,” siger Lars Ewald Madsen.


Det var samtidig vigtigt at blive i Microsofts økosystem og i en løsning med en brugerflade, som medarbejderne kunne genkende fra andre Microsoft-løsninger.

 

Derfor blev det Dynamics 365 Business Central

 

DLR Kredit blev præsenteret for både Dynamics 365 Business Central, samt Microsoft Dynamics 365 Finance og Microsoft Dynamics 365 Supply Chain Management, der er den moderne, cloudbaserede videreførelse af deres hidtidige løsning Dynamics AX 2012.


Sammenligningen gjorde det klart for Lars Ewald Madsen, at de med Dynamics 365 Business Central ville få en løsning, hvor simple handlinger ikke ville kræve mange klik og et stort overblik hos brugeren.


”En tæt dialog og kyndig rådgivning fra Cepheo gjorde fordelene og mulighederne ved de to forretningsløsninger klare for os. Vores behov er en overskuelig og fleksibel løsning, der er let at gå til, og det har vi fået med Dynamics 365 Business Central,” forklarer Lars Ewald Madsen og tilføjer med en metafor:


”Havde vi valgt Dynamics 365 Finance og Dynamics 365 Supply Chain Management, havde det været som at køre i de smalle gader i det indre København med en limousine: For meget besvær og kompleksitet for at komme det samme sted hen.”

”Vores behov er en overskuelig og fleksibel løsning, der er let at gå til, og det har vi fået med Dynamics 365 Business Central.”

Lars Ewald Madsen
Økonomi- og finansdirektør hos DLR Kredit

Blandt de første i branchen i skyen

 

Samtidig bemærker han med stolthed, at de er en af de første finansielle institutioner i Danmark, der har fået en cloudbaseret ERP-løsning. Det danske finanstilsyn stiller en lang række ufravigelige krav til finansielle institutioner i forhold til virksomheder i andre brancher. Med Dynamics 365 Business Central har virksomheden ifølge Lars Ewald Madsen fundet en ERP-løsning, der matcher både egne behov og myndighedernes krav.

 

”Rettighedsstyringen i løsningen er en funktion, der er blevet nemmere, efter vi er gået over til ERP-systemet, og som gør det muligt for os at leve op til Finanstilsynets krav. I sidste ende er det vigtigste, at vi har et system, der fungerer for os inden for de rammer, vi har i branchen, men jeg må indrømme, at jeg er stolt over, at vi er blandt de første til at komme op i skyen,” siger Lars Ewald Madsen.

 

Siden DLR Kredit gik live i september 2023, har Lars Ewald Madsen og de andre brugere af systemet i virksomheden mærket den forbedring, de gik efter.

 

”Dynamics 365 Business Central gør en række små ting nemmere for os i dagligdagen. Grundlæggende set har vi fastholdt de samme processer som før, men fordi systemet er mere overskueligt og brugervenligt, opnår vi en tidsbesparelse i det daglige,” fortæller økonomi- og finansdirektøren.

 

Ifølge Lars Ewald Madsen er den succesfulde implementering blandt andet opnået takket være dygtige konsulenter hos Cepheo, der ikke blot har udvist stor forretningsforståelse, men også en proaktivitet for at forstå realkreditinstituttets processer og behov.

 

”Sammen har vi også været gode til at udnytte nærheden og fleksibiliteten, når vi samlede teamet fra Cepheo fysisk hos os. Det gav et koncentreret og værdifuldt skub fremad,” siger Lars Ewald Madsen, der afslutningsvis udtrykker glæde ved, at samarbejdet ikke er slut, da Cepheo fortsætter som partner for den løbende drifts- og udviklingssupport på løsningen med en Cepheo Managed Services-aftale.

Vil du vide mere?

 

Kontakt vores salgsdirektør John T. Hummelgaard for en dialog om din virksomheds digitalisering.

Telefon: +45 2510 2050


Mail: jhummelgaard@cepheo.com